onsdag 7 september 2016

Liten virkad korg av snören


Ett av sommarens fynd på den årliga loppisen på landet blev två härvor snöre i blått och turkost.  Att virka med snöre är lite trögt och ganska kämpigt för fingrarna. Den här lilla korgen blev lagom stor att göra och jag fick till och med lite över att slå in paket med.








Jag har använt virknål 4,5 och mellan varje rand har jag med virknål 2,5 virkat ett varv med  tunt bomullsgarn. Varvet består av fasta maskor och med ett nedtag i var 4.e m i undre / föregående rosa varvs maska. På så sätt bildas ett rutmönster som ger korgens utsida en fin struktur.





Det finns mycket man kan förvara i korgen. Hemma hos oss har den just nu blivit en extra färgklick på vårat frukostbord varje morgon.

5 kommentarer:

  1. En sån söt liten korg och så snyggt det blev med det rosa mönstret på utsidan.

    SvaraRadera
  2. Vilken färgick. Måste vara underbart att vila ögonen på den när man äter frukost. Hela själ måste fyllas av glada tankar, en god morgon helt enkelt!

    SvaraRadera
  3. Så fin! Tack för tipset :)
    Jag säljer pappersgarn i min garnbutik så nu ska jag prova detta :)
    / virkostickmaja

    SvaraRadera
  4. Vilken fin korg!!
    Och vilken tur jag kikade in här NU. Skulle precis börja på en stoor filt i coin Stich mönster. Men nu ser jag att jag kan få samma typ av struktur på ovan vis istället!
    Tack för underbar inspiration!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...